Verbetertrajecten

Meer gastvrijheid, meer ondernemerschap en meer samenwerking op de werkvloer. Hoe zorg je voor blijvende gedragsverandering als de werkdruk hoog is, routines zijn ingesleten en medewerkers naar de leidinggevende kijken voor initiatief.

Gedrag verandert niet door het op te schrijven, te vertellen dat je wilt dat het verandert, door medewerkers te overtuigen, onder druk te zetten of te paaien of door medewerkers een vaardigheidstraining te geven. Allemaal technieken die niet of tijdelijk werken. Wij ontwerpen en begeleiden verbetertrajecten op de werkvloer die leiden tot duurzame gedragsverandering.

Aanpak

Resultaat Atelier gelooft in verbeteren door te doen, ervaren en leren. Geen dikke rapporten of sessies om draagvlak te organiseren. Maar de verantwoordelijkheid neerleggen bij de mensen uit de praktijk. Natuurlijk met een duidelijke richting en kader, en met voldoende ruimte om samen uit te vinden hoe ze de verandering kunnen bereiken.

Resultaat als leidraad

Een verbetertraject is geen lineair proces. Daarbij bepalen we altijd als eerste stap samen met de opdrachtgever wat zijn ambitie is. En hoe hij die verandering wil bereiken op de werkvloer. De leidinggevende heeft altijd een centrale rol in het verbetertraject. Alleen de lijn kan zorgen dat er iets verandert en zorgt voor een omgeving waarin de verandering ook geborgd wordt.

Aan de slag!

We ontwerpen een traject waarbij we starten met de gewenste uitkomst en dan gewoon in de praktijk aan de slag gaan. Zo begint de verandering al direct. Soms werken we met een koplopersgroep die het idee helpt vormgeven. We gebruiken wat op dat moment nodig is om de verbetering een stap verder te brengen: een praat- of brownpaper-sessie, teamcoaching, training, ervaringsoefeningen, challenge, team of bedrijfsopstellingen en/of intervisie.

Een verbetertraject vraagt altijd om maatwerk dus maken we graag een afspraak voor een oriënterend gesprek.

Resultaat

  • Klanten ervaren meer rust in het contact en meer persoonlijke aandacht
  • Er is een nieuw werkklimaat op de afdelingen waardoor medewerkers elke dag aandacht en tijd hebben om het verblijf van patiënten zo prettig mogelijk te maken
  • Commercie is een dagelijkse gezamenlijke inspanning voor alle medewerkers, van de telefoniste tot en met de directeur en niet alleen van de salesmensen
  • De verschillende afdelingen behandelen elkaar als klant waardoor er minder fouten worden gemaakt en de herstelkosten verminderd zijn

Specificaties:

Aantal personen:

Datum:

Meer weten?

Neem contact met ons op!

Helaas zijn we er nu niet, maar je kunt ons een e-mail sturen. Dan nemen we z.s.m. contact met je op!